La confrontació de lliga davant d´Osasuna de Pamplona marca un estil que s'ha de seguir a curt termini; el pelegrinatge que invariablement haurà d'assumir el col·lectiu blaugrana en les pròximes dates. És una de les seqüències del format del calendari de lliga de l'exercici 2010-2011. El Levante de les dates que s'acosten afronta tres de les quatre jornades de Lliga en qualitat de visitant. I la magnitud d'esta seqüència descrita augmenta si es comptabilitza el partit d'anada dels setzens de Final de la Copa del Rei que la societat blaugrana disputarà davant del Xerez en l'Estadi Chapín. Una primera idea subjau i domina; el Levante recorrerà distints enclavaments de la Península Ibèrica en una versió esportiva del celebèrrim programa Viatgers pel món en clau peninsular.
Els números realment són inqüestionables i del tot aclaridors. Si es decidix fitar l'eix cronològic establit entre el primer cap de setmana octubre, que portarà a les hosts blaugranes al feu del Reyno de Navarra, i el partit corresponent a la desena jornada del campionat de la regularitat enfront del Deportivo de La Corunya en els marges d'Orriols, ja en la claredat de novembre, quedarà patent com a punt d'arrancada la successió de quilòmetres que l'entitat granota recorrerà en la seua cita inexorable amb la competició de lliga i l'assumpció d'este rol de viatger. L'obertura d'este cicle és immediata en el temps. La sexta jornada dibuixa un enfrontament entre el Levante i Osasuna de Pamplona en terres navarreses. Eixe duel ja es prefigura. Esta fixat per a la vesprada del diumenge tres d'octubre des de les 17:00 hores.
El calendari quedarà detingut en eixe xoc degut als compromisos oficials de la Selecció Espanyola. No obstant això, la treva establida no serà eterna i la Lliga tornarà en plena efervescència el cap de setmana del setze, dèsset i díhuit d'octubre. El Levante exercirà d'amfitrió davant de la Real Sociedad de Sant Sebastià reeditant un combat que reunix a dos clubs que van compartir espai el curs passat en el marc de la categoria de Plata i celebracions a la conclusió de l'exercici després de la conversió compartida en primersdivisionistes. El coliseu blaugrana perdrà ascendent. I els seus focus s'apagaran momentàniament. El grup que conduïx Luis García assumirà dos partits consecutius lluny dels seus dominis més immediats davant de l'Espanyol de Barcelona en Cornellá i el Mallorca abans de tornar a territori llevantinista per a enfrontar-se al Deportivo.
No obstant això, el registre adquirix més profunditat. A manera d'interludi entre els envits enfront de les esquadres catalana i mallorquinista sorgix el capítol inicial de la Copa del Rei. El Levante estrenarà el seu expedient en la competició del K.O. 2010-2011 davant del Xerez. La normativa que impera obliga al club de superior categoria, el Levante, a rendir visita al seu oponent, el Xerez, com a visitant. Des d'este prisma, la setmana que despedirà el mes d'octubre serà afaenada i estarà repleta de moviments i oscil·lacions com a seqüela dels duels concatenats com forà que el Levante assumirà davant de l'Espanyol, Xerez i Mallorca. La jornada desena significarà una readequació als paràmetres quotidians i a la normal alternança de confrontacions.
Darrere d'este evident pelegrinatge redunda un nou concepte que conjuga amb l'altura dels adversaris. El Levante, després d'una arrancada de lliga de substància, que li va emparentar amb la classe més benestant de la Primera Divisió, entra en una altra dimensió. Els duels continuen sent majúsculs, però la projecció i la perspectiva és diferent. Valdo s'encarrega de mostrar el camí a l'enjudiciar el full de ruta que se li presenta a l'esquadra llevantinista. Teòricament ens enfrontem a equips que al final de la temporada lluitaran, com nosaltres, per la permanència. Seria bo traure estos partits avant pel tema del goal-average. No serà senzill. I ho sap per eixe caràcter misteriós del futbol. Contra el Madrid tot el món ens donava per perduts i al final aconseguim un punt.