Skip to main content
Primer Equip
El Levante UD i l´Ajuntament de València firmen el conveni urbanístic
There are no reactions yet. Be the first!

L'alcaldessa de València, Rita Barberá, i el president del Levante U.D., Quico Catalán, han firmat este matí, en l'Ajuntament de València, el conveni de col·laboració per a la reordenació urbanística dels terrenys on s'ubica l'actual estadi llevantinista i la construcció d'un nou estadi.

A l'acte de la firma del conveni també han assistit el Regidor d'Esports de l'Ajuntament de València, Cristóbal Grau, el Regidor d'Urbanisme Jorge Bellver, i els representants de l'entitat Paco Fenollosa, Tomás Pérez i Pedro Catalán.

L'alcaldessa de València, Rita Barberá, ha afirmat en la firma del conveni que el Levante UD projectarà un estadi amb un màxim de 18.000 localitats en una ubicació encara no concretada en la ciutat de València, encara que es construirà amb tota probabilitat sobre sòl privat.

Barberá va explicar que l'actual parcel·la del camp del Levante UD en el barri d'Orriols ocupa una extensió de 24.749 metres quadrats, dels que 15.000 es destinaran a ús dotacional públic, amb zones verdes i equipaments de barri, que inclouran un parc de 5.000 metres quadrats.

"El volum de les edificacions només ocuparà un dènou per cent de l'espai lliure. Es construiran 515 vivendes de què 165 seran de protecció pública, amb edificis de vint altures", va agregar.

L'alcaldessa va aclarir que la ubicació del nou estadi serà proposta a l'ajuntament pel club, que és el que ha de finançar la seua construcció. "L'aforament proposat de 15.000 a 18.000 espectadors és un aforament mitjà, el que necessita el club", va agregar.

Barberá va recordar que el Levante UD té un termini de sis mesos per a plantejar la reordenació del solar del seu actual estadi amb un projecte que incloga la integració paisatgística i acústica de la zona.

També va felicitar al club per la seua consolidació després de temps "de dificultats en què ha tornat el rigor i es veu la llum al final del túnel, amb un futur clar i amb la ciutat de valència sempre junt amb el Levante UD".

Va recordar que en 2004 es va plantejar la reordenació urbanística, que en 2005 es va modificar el Pla General i que al maig d'enguany es va firmar un protocol d'intencions que, després de la informació pública, ha donat pas a l'aprovació al setembre del conveni firmat hui.

"Açò arriba després del centenari del club, una institució que té dret a millorar les seues instal·lacions i a la que l'ajuntament vol recolzar", va dir.

Per al president del Levante UD, el de hui és "un dia per a remarcar en la història del club". Va agregar que ara s'obri una etapa que ha d'estar marcada per la "humilitat, la gestió, la coherència i la transparència".

"El document subscrit hui avala un projecte que segur podrem posar en pràctica dins de cinc anys", va assenyalar Catalán, qui va agrair a l'ajuntament l'interés que València ha pres pel club.

"D'esta manera, renovem el nostre compromís amb la ciutat, que recolza els interessos dels valencians i del nostre club", va concloure.