Després de dos jornades de descans, que han permés al grup alliberar la psique després de la derrota saldada enfront de Gosesuna de Pamplona, la plantilla del Levante s'ha retrobat de nou en les instal·lacions de la Ciutat Esportiva de Buñol des de les 10:30 hores per a iniciar l'activitat física. La setmana en recorregut presagia emocions fortes. I la intensitat de les mateixes augmentarà conforme vaja avançant el calendari fins a posicionar-se en la vesprada del diumenge 1 d'abril. Torna el derbi de la ciutat del Túria. Serà la quarta confrontació del curs entre ambdós contendents, comptabilitzant l'eliminatòria dels octaus de Final de la Copa del Rei que va enfrontar al col·lectiu que dirigix Emery i al bloc que capitaneja Juan Ignacio Martínez.
El partit presenta voltatge per mor de la situació de privilegi que compartixen ambdós esquadres entre els estrats més elevats de la Primera Divisió. Tercer contra quint en la classificació general. Pareix una quimera trobar antecedents, en este sentit, en una confrontació entre els principals representants futbolístics de la capital del Túria. El València i el Levante tornen a veure's les cares amb un concís marge de separació; tres punts a favor de l'entitat de Mestalla. L'anhelat duel comença a materialitzar-se en el matí de hui, almenys pel que afecta els interessos del club granota.
Els futbolistes blaugranes estaven citats a primera hora del matí a Buñol. És el retorn al treball després d'una xicoteta treva perquè el calendari és alambinat fins al final de la competició. Els partits se succeïxen entre el cap de setmana i aparicions puntuals inter setmanals enfront del Sporting i Real Saragossa. Juan Ignacio Martínez compta amb la totalitat dels jugadors per a afrontar el derbi. No té jugadors tocats, ni tampoc sancionats. Des d'eixa perspectiva, el preparador recupera a Botelho i a Pedro López, apartats del compromís davant de la institució navarresa per acumulació de cartolines grogues. Potser Juanlu es convertisca en la principal novetat de l'enfrontament.
L'interior andalús, ja totalment recuperat de la greu lesió que es va produir el passat mes de desembre, va formar part de la convocatòria de vint jugadors que Juan Ignacio Martínez va determinar per a enfrontar-se a Osasuna, si bé no va passar el tall definitiu i va ser junt amb Serrano el jugador que finalment es va quedar fora de la citació. No obstant això, podria disfrutar de minuts en el feu de Mestalla. La matinal ha començat amb una prolongada sessió de vídeo. Sobre les onze i mitja els futbolistes han botat al camp número u per a treballar sobre la gespa. Juan Ignacio ha comptat amb el total del planter en la primera sessió de la setmana amb l'única excepció de Keylor Navas. El grup s'exercitarà demà des de les 10:30 hores en les instal·lacions de l'Estadi Ciutat de València des de les 10:30 a porta tancada.