El Levante UD va iniciar en la vesprada d'ahir les seues visites institucionals després d'aconseguir l'ascens a Primera Divisió diumenge passat. L'expedició llevantinista, composta per jugadors, cos tècnic, directius i empleats del club, va començar el seu recorregut en l'Estadi Ciutat de València amb un autobús commemoratiu d'eixe ascens a la màxima categoria del futbol nacional.
L'equip va recórrer els carrers de València acompanyat pels càntics de l'afició granota que, a pesar de la pluja, va estar al costat del Levante UD en tot moment, compartint eixos instants d'alegria i eufòria dels integrants de l'entitat.
La basílica de la Mare de Déu dels Desemparats va ser la primera parada dels llevantinistes. Els components del club li van oferir unes paneretes de flors blaugranes com a mostra d'agraïment per la seua ajuda durant la temporada.
Posteriorment, el president de la Diputació de València, Alfonso Rus, va rebre a la comitiva granota. Rus va felicitar al Levante UD pel seu ascens i va destacar que és un orgull haver estat col·laborant institucionalment amb el club fins ara i també l'any de celebració del seu centenari. El responsable provincial, junt amb el diputat d'Esports, Miguel Bailach, va entregar al president llevantinista, Quico Catalán, una ceràmica de Manises en record de l'ascens. Per la seua banda, el màxim dirigent de l'entitat va obsequiar a la Diputació amb una camiseta commemorativa del retorn a la màxima categoria i va transmetre el seu agraïment a la institució perquè sempre ha estat al costat del Levante UD, també amb el futbol femení i el futbol base. Així mateix, va assegurar que el club continuarà honrant a la província de València amb nous èxits.
Després de la recepció en la Diputació de València, l'expedició llevantinista es va desplaçar fins a l'Ajuntament de València, on va ser rebuda per l'alcaldessa de València, Rita Barberá. L'alcaldessa va qualificar de magnífic el retorn del Levante UD a Primera Divisió i va desitjar que este ascens siga el definitiu i vos quedeu per sempre en Primera. Barberá va assegurar que allò que s'ha aconseguit per l'equip granota és una lliçó de superació de dificultats i d'una situació molt difícil. No fa molt estàveu travessant grans problemes que inclús posaven en perill la continuïtat, però els esteu superant amb una actuació racional i l'ascens a Primera Divisió és el gran colofó de la celebració del vostre primer centenari.
El balcó del consistori valencià va ser l'escenari final de les visites institucionals programades per al dia d'ahir. Des d'allí els jugadors i cos tècnic es van dirigir als aficionats que van desafiar a la pluja i van compartir eixe moment de celebració que ja forma part de la història llevantinista.